اکسیدان, رنگ مو

نحوه صحیح مصرف اکسیدانها برای رنگ کردن مو

نحوه صحیح مصرف اکسیدانها برای رنگ کردن مو 
اکسیدان بخشی اساسی در فرآیند رنگ آمیزی مو است. ماده فعال سازنده، پراکسید هیدروژن است که به باز شدن کوتیکول های مو کمک می کند. حجم و درصد اکسیدان که هنگام رنگ کردن موهای خود انتخاب می کنید تعیین می کند که رنگ مو شما روشن یا تیره شود. انتخاب حجم و درصد مناسب از سازنده و همچنین ترکیب صحیح آن با رنگ مو ، به شما اطمینان می دهد که موهای شما به همان زیبایی که در نطر دارید شود.
بخش
۱ از ۳

نحوه صحیح مصرف اکسیدانها برای رنگ کردن مو

نحوه صحیح مصرف اکسیدانها برای رنگ کردن مو 
اکسیدان بخشی اساسی در فرآیند رنگ آمیزی مو است. ماده فعال سازنده، پراکسید هیدروژن است که به باز شدن کوتیکول های مو کمک می کند. حجم و درصد اکسیدان که هنگام رنگ کردن موهای خود انتخاب می کنید تعیین می کند که رنگ مو شما روشن یا تیره شود. انتخاب حجم و درصد مناسب از سازنده و همچنین ترکیب صحیح آن با رنگ مو ، به شما اطمینان می دهد که موهای شما به همان زیبایی که در نطر دارید شود.
بخش ۱ از ۳


انتخاب حجم و درصد مناسب اکسیدان
اکسیدان 10 حجمی و یا ۳ درصد ضعیف ترین سطح اکسیدان  است ، زیرا فقط 3٪ پراکسید هیدروژن دارد. اگر کمی تیره تر از رنگ موی فعلی خود باشید و نیازی به بلند کردن یا برداشتن رنگ مو  نیست ، اکسیدان 10 حجمی گزینه خوبی است. 
همچنین اگر موهای نازک یا ضعیف دارید ، توصیه می شود از این اکسیدان استفاده کنید، زیرا خیلی قوی نیست.
اگر می خواهید از تونر روی موهای خود استفاده کنید ، اکسیدان ۳ درصد ایده آل است زیرا باعث تعادل رنگ تونر می شود. اگر رنگ موهای شما برنز روشن و یا نارنجی است ممکن است لازم باشد از تونر استفاده کنید. 

 


۲_اکسیدان 20 حجمی یا ۶ درصد  را انتخاب کنید تا رنگ موهای خود را از 1 به 2 سایه تغییر دهید. اکسیدان 20 درصد پرکاربرد ترین سطح اکسیدان است ، زیرا حاوی 6 درصد پراکسید هیدروژن است که مقدار متوسطی است. اگر می خواهید موهای خاکستری و سفید را بپوشانید این اکسیدان مناسب است. 
حجم 20 و یا ۶ درصد برای موهای ضخیم خوب است ، زیرا آنقدر قوی خواهد بود که کوتیکول های موی شما را باز کند.


۳_ برای تغییر رنگ مو از 3 تا 4 سایه ، از اکسیدان حجم 30 و یل ۹ درصد استفاده کنید. حجم 30 حاوی 9٪ پراکسید هیدروژن است و برای تغییر سایه های مختلف مو ایده آل است. بسیار قوی است و فقط باید روی موهای ضخیم یا درشت استفاده شود ، زیرا می تواند به موهای نازک یا ضعیف آسیب برساند. 
بسیاری از بسته های رنگ و اکسیدانهای موی فروشگاهی حاوی حجم 20 یا حجم 30 است.


۴_از استفاده از اکسیدانهای حجم 40 و یا ۱۲ درصد خودداری کنید تا به موهای خود آسیب نرسانید. اکسیدان  40 برای استفاده های غیر حرفه ای توصیه نمی شود ، زیرا بسیار قوی است و در صورت عدم استفاده صحیح می تواند موهای شما را خشک کند. این اکسیدانها اغلب فقط برای تغییرات اساسی در رنگ مو استفاده می شود و نباید در خانه مورد استفاده قرار گیرد. 
اگر فکر می کنید برای رنگ آمیزی مناسب موهای خود به حجم 40 نیاز دارید ، به آرایشگاه محلی خود بروید و به یک متخصص اجازه دهید تا موهای شما را رنگ کند.
بخش ۲ از ۳


خرید اکسیدان
برای راحت تر کردن کار خود به دنبال رنگ مو و اکسیدانی  باشید که با هم فروخته می شوند. اکسیدانها اغلب با رنگ مو در بسته بندی به فروش می رسد ، بنابراین شما نگران انتخاب حجم و درصد مناسب نیستید. جمع کردن آنها ایده آل است زیرا اکسیدان مناسب برای رنگ موجود در بسته وجود دارد. 
با این حال ، بخاطر داشته باشید که رنگ مو نسبت به مدل و عکس موجود روی جعبه ،  متفاوت خواهد بود. رنگ موهای شما به احتمال زیاد یک یا دو سایه تیره تر یا روشن تر از تصویر روی جعبه خواهد شد.


۲_اگر یک تیوپ رنگ خریداری کرده اید ، اکسیدان را جداگانه بخرید. 
اگر رنگ مویتان را تیوپی و جداگانه خریداری کرده اید مجبور خواهید بود اکسیدان مناسب را نیز تهیه کنید.  حجم و درصد اکسیدان مناسب و مورد نیاز خود را انتخاب کنید. 
اگر  جعبه رنگ  را با اکسیدان  خریداری کرده اید ، خرید یک اکسیدان جداگانه ایده خوبی نیست. برای بهترین نتیجه از اکسیدان در خود پک جعبه استفاده کنید.
ممکن است بخواهید مارک یکسانی از رنگ و اکسیدان را خریداری کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها به خوبی با هم کار میکنند.


۳_بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید ، اکسیدان و رنگ مو را خریداری کنید. تمام شدن اکسیدان و رنگ مو هنگامی که در حال رنگ کردن موهایتات هستید می تواند باعث ناصافی یا رنگ آمیزی نامناسب موهای شما شود. با گرفتن یک اکسیدان اضافی و  رنگ مو اضافی ،  آن را در دسترس داشته باشید ،
خوب است که حداقل 2 تا 3 جعبه رنگ مو و اکسیدان برای موهای بلند (از پشت شانه های خود) و 1 تا 2 جعبه رنگ مو و اکسیدان برای موهای کوتاه (بالای شانه های خود) استفاده کنید.
قسمت ۳ از ۳ 


ترکیب کردن اکسیدان و رنگ مو
۱_دستکش و روپوش آرایشگاه بپوشید. استفاده از دستکش لاتکس یا نیتریل از دستان شما در برابر رنگ محافظت می کند. قبل از مخلوط کردن و استفاده از رنگ ، یک جفت دستکش تمیز بپوشید. همچنین برای جلوگیری از رنگ آمیزی یا لک شدن لباس ، باید روپوش آرایشگاه یا پیراهن قدیمی و کهنه بپوشید. 
برای محافظت از پیشخوان های حمام یا آشپزخانه ، روزنامه را در اطراف سینک پهن کنید.


۲_نسبت اکسیدان به رنگ  در بسته بندی مشخص شده است. بیشترین نسبت اکسیدان به رنگ ، 1 قسمت رنگ مو به 2 قسمت اکسیدان است. نسبت را در بسته رنگ مو بررسی کنید تا مطمئن شوید از مقدار توصیه شده استفاده می کنید. 
اگر در مورد نسبت مطمئن نیستید ، حدس نزنید. اگر نسبت مناسب را مخلوط نکنید ، ممکن است رنگ موهای شما مطابق دلخواهتان نشود. از یک آرایشگر حرفه ای مو بپرسید یا به یک آرایشگاه مراجعه کنید و اجازه دهید موهای شما را برای شما رنگ کنند.


۳_اکسیدان و رنگ را با هم مخلوط کنید.


 مقادیر صحیح اکسیدان و رنگ مو را در یک کاسه پلاستیکی ترکیب کنید. اکسیدان را مخلوط کرده و با استفاده از یک براش پلاستیکی رنگ هم بزنید. اطمینان حاصل کنید که رنگ و اکسیدان به خوبی با هم ترکیب شده اند. سپس ، مخلوط را به دلخواه روی موهای خود بمالید. 
اگر می خواهید همه موهای خود را رنگ کنید ،  رنگ کردن آن را از انتهای انتها شروع کرده و به سمت ریشه موهای خود ادامه دهید.
اگر فقط می خواهید موهای خود رابا رنگ هایلایت کنید ، باید موهای خود را تقسیم کرده و رنگ را فقط در بخش های خاص بمالید. برای جداسازی هر بخش می توانید از نوارهای فویل استفاده کرده و از ورود رنگ به رشته های مو اطراف آن جلوگیری کنید.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *